Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Letecké aktuátory
Jetela, Václav ; Horák, Marek (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem „Letecké aktuátory“ se v první části zabývá uceleným přehledem hydraulicky a elektricky poháněných aktuátorů používaných v letectví. Druhá část práce je věnována přehledu leteckých hydraulických okruhů. Jednotlivé kapitoly obsahují popis funkce a schémata. V následujících kapitolách práce jsou zpracovány návrhy testovacího standu pro zkoušení provozních parametrů aktuátorů. Závěr práce je věnován srovnání jednotlivých aktuátorů dle výkonu použití v letadlech.
Konstrukční optimalizace elektro-hydrostatického válce pro letadla v kategorii všeobecného letectví
Kraus, Jan ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Současným trendem ve stavbě letadel i jejich silových soustav je využití pouze jednoho primárního zdroje energie. Navrhují se silové elektro - mechanické soustavy pro ovládání pohyblivých konstrukčních částí letounů. Na některé silové soustavy, především na soustavy řízení letounu, jsou kladeny vysoké požadavky na energetické i dynamické vlastnosti. Proto se vyvíjejí elektro - hydrostatické válce vhodné pro soustavy řízení letounu, které by mohly nahradit dosud běžně používané hydraulické servomechanismy (posilovače) řízení. Do těchto elektro - hydrostatických válců se přivádějí nejen řídící elektrické signály, ale potřebný elektrický výkon, který se přes hydrostatický převodník mění na výkon mechanicky ovládající prvky řízení letadla. Cílem práce je stanovení požadavků na koncepci a vlastnosti elektro hydrostatických válců pro soustavy řízení letounu. Dále pak na základě teoretické analýzy, počítačového modelování a experimentu provést optimalizaci návrhu elektro-hydrostatického válce pro malá dopravní letadla z hlediska rozměrů a dynamických vlastností.
Konstrukční optimalizace elektro-hydrostatického válce pro letadla v kategorii všeobecného letectví
Kraus, Jan ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Současným trendem ve stavbě letadel i jejich silových soustav je využití pouze jednoho primárního zdroje energie. Navrhují se silové elektro - mechanické soustavy pro ovládání pohyblivých konstrukčních částí letounů. Na některé silové soustavy, především na soustavy řízení letounu, jsou kladeny vysoké požadavky na energetické i dynamické vlastnosti. Proto se vyvíjejí elektro - hydrostatické válce vhodné pro soustavy řízení letounu, které by mohly nahradit dosud běžně používané hydraulické servomechanismy (posilovače) řízení. Do těchto elektro - hydrostatických válců se přivádějí nejen řídící elektrické signály, ale potřebný elektrický výkon, který se přes hydrostatický převodník mění na výkon mechanicky ovládající prvky řízení letadla. Cílem práce je stanovení požadavků na koncepci a vlastnosti elektro hydrostatických válců pro soustavy řízení letounu. Dále pak na základě teoretické analýzy, počítačového modelování a experimentu provést optimalizaci návrhu elektro-hydrostatického válce pro malá dopravní letadla z hlediska rozměrů a dynamických vlastností.
Letecké aktuátory
Jetela, Václav ; Horák, Marek (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem „Letecké aktuátory“ se v první části zabývá uceleným přehledem hydraulicky a elektricky poháněných aktuátorů používaných v letectví. Druhá část práce je věnována přehledu leteckých hydraulických okruhů. Jednotlivé kapitoly obsahují popis funkce a schémata. V následujících kapitolách práce jsou zpracovány návrhy testovacího standu pro zkoušení provozních parametrů aktuátorů. Závěr práce je věnován srovnání jednotlivých aktuátorů dle výkonu použití v letadlech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.